مشق عاشقی

اى که عاشق نئى ، حرامت باد * زندگانى که مى دهى بر باد

مشق عاشقی

اى که عاشق نئى ، حرامت باد * زندگانى که مى دهى بر باد

ختم نبوت

از نـظـر مـسـلمانان مساءله ختم نبوت ، امرى مسلم است و هرگز براى آنان این مساءله مطرح نبوده کـه پـس از حـضـرت مـحـمـد (ص )، پـیـامـبر دیگرى خواهد آمد. قرآن کریم به روشنى پایان و سرانجام نبوت را اعلام کرده و بارها آن را متذکر شده است .
نـگـرش مسلمانان این است که اندیشه ظهور پیامبرى دیگر، مانند انکار یگانگى خداوند یا انکار قیامت ، با ایمان به اسلام همواره ناسازگار است و تلاش دانشمندان علوم اسلامى ، تنها در جهت شناختن عمق این اندیشه و پى بردن به راز و رمز آن بوده است در آیه اى از قرآن آمده است : ((ما کانَ مُحَمَّدٌ اَبا اَحَدٍ مِنْ رِجالِکُمْ وَ لکِنْ رَسُولَ اللّهِ وَ خاتَمَالنَّبیینَ)) محمد (ص ) پدر هیچ یک از مردان شما نیست ، بلکه او فرستاده خدا وپایان بخش پیامبران است .
کـلمـه ((خاتم )) به معناى چیزى است که به وسیله آن به امرى فرجام دهند و آنرا به سرانجام رسـانـند. از این رو به مهرى که پس از بسته شدن نامه ، بر روى آن مى زدند خاتم گفته مى شد و چون بیشتر بر روى نگین انگشترى نام یا شعار خود را نقش مى کردند و همان را بر روى نامه مى زدند، به انگشترى ((خاتم )) گفته شده است . خـتـم نـبـوت بـه مـعـنـاى عـدم نـیـاز بـه وحـى نـیـسـت ، بـلکـه بـه مـعـنـاى بـه کمال رسیدن وحى براى راهنمایى همیشگى بشر است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد