مشق عاشقی

اى که عاشق نئى ، حرامت باد * زندگانى که مى دهى بر باد

مشق عاشقی

اى که عاشق نئى ، حرامت باد * زندگانى که مى دهى بر باد

اعجاز ریاضی قرآن

اعجاز ریاضی  قرآن 

یک بیوشیمیست آمریکایی، مصری الاصل ویک محقق مسلمان، به نام دکتر رشاد خلیفه  در ‍‍ژانویه سال ۱۹۷۴نشان داد تمامی متن قرآن از یک نظم شگفت انگیز  ریاضی تبعیت می کند. مبنای این سیستم ریاضی عدد ۱۹ است. 

      1- اولین آیه قرآن « بسم الله الرحمن الرحیم »

        دارای 19 حرف عربی  است.

      2- قرآن مجید از 114 سوره تشکیل شده است و این عدد

        به 19 قسمت است.  (114= 6 × 19).

      3- اولین سوره ای که نازل شده است سوره علق

        (شماره 96) نوزدهمین سوره از آخر قرآن است.

      4- سوره علق 19 آیه دارد.

      5- سوره علق 285 حرف (285= 15× 19) دارد.

      6- اولین بارکه جبرئیل امین با قرآن فرود آمد 5 آیه اولی

         سوره علق را آورد که شامل 19 کلمه است.

اعجاز ریاضی قرآن

  • در چهارده قرن اخیر نوشته های بی شمار ادبی شامل کتاب، مقاله، گزارش های پژوهشی  درباره کیفیت معجزه آسای قرآن به رشته تحریر در آمده است.
  •      یک بیوشیمیست آمریکایی، مصری الاصل ویک محقق مسلمان، به نام دکتر رشاد خلیفه  در ‍‍ژانویه سال ۱۹۷۴نشان داد تمامی متن قرآن از یک نظم شگفت انگیز  ریاضی تبعیت می کند. مبنای این سیستم ریاضی عدد ۱۹ است. 
  • رمزهای اعجاز آمیز قرآن مختصراً از این قرارند :

      1- اولین آیه قرآن « بسم الله الرحمن الرحیم »

        دارای 19 حرف عربی  است.

      2- قرآن مجید از 114 سوره تشکیل شده است و این عدد

        به 19 قسمت است.  (114= 6 × 19).

      3- اولین سوره ای که نازل شده است سوره علق

        (شماره 96) نوزدهمین سوره از آخر قرآن است.

      4- سوره علق 19 آیه دارد.

      5- سوره علق 285 حرف (285= 15× 19) دارد.

      6- اولین بارکه جبرئیل امین با قرآن فرود آمد 5 آیه اولی

         سوره علق را آورد که شامل 19 کلمه است.

      7- این 19 کلمه ، 76 حرف (76= 4× 19) دارد که

        به تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحیم است.

      8- دومین باری که جبرئیل امین فرود آمد 9 آیه اولی

       سوره قلم (شماره 68) را آورده که شامل 38 کلمه است.

       ( 38=2 × 19) .

      9- سومین بارکه جبرئیل امین فرود آمد 10 آیه اولی

         سوره مزمل (شماره 73) را آورد که شامل 57 کلمه است.

 ( 57= 3 × 19).

      10- چهارمین بارکه جبرئیل فرود آمد 30 آیه اولی

سوره مدثر (شماره 74) را آورد که آخرین آیه آن

« بر آن دوزخ 19 فرشته موکل اند» می باشد. (آیه 30) .

      11- پنجمین بار که جبرئیل فرود آمد اولین سوره کامل

 « فاتحه الکتاب» را آورد که با اولین جمله قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم (19 حرف)

 آغاز می شود. این بیانیه 19حرفی  بلا فاصله

بعد از نزول آیه « برآن دوزخ 19 فرشته موکل اند» نازل شد.

 این مراتب گواهی ارتباط عاری از شبهه آیه 30

سوره مدثر(عدد 19) و اولین جمله قرآن

«بسم الله الرحمن الرحیم» (عدد 19)

با سیستم اعدای اعجاز آمیز است که

بر عدد 19 بنا نهاده شده است.

      12- آفریننده ذوالجلال و عظیم الشأن با آیه 31

سوره مدثر به ما یاد می دهد که چرا

عدد 19 را انتخاب کرده است.

پنج دلیل زیر را بیان می فرماید :

             الف) بی ایمانان را آشفته سازد.

       ب) به خوبان یهود و نصارا اطمینان دهد قرآن آسمانی است.

             ج) ایمان مومنان تقویت نماید.

             د) تا هر گونه اثر شک و تردید را از دل مسلمانان و

خوبان یهویت و مسیحیت بزداید.

             ه) تا منافقین و کفار را که سیستم اعدادی قرآن را

قبول ندارند رسوا سازد.

      13- خداوند به مامی آموزدکه این نظم اعدادی قرآن

تذکری به تمام جهانیان است (آیه 31 سوره مدثر)

 ویکی از معجزات عظیم قرآن است(آیه 35).

      14- هرکلمه از جمله آغازیه قرآن  بسم الله الرحمن الرحیم 

 در تمام قرآن به نحوی  تکرار شده که به 

عدد 19 قابل تقسیم است، بدین ترتیب که

 کلمه ‍‎‎‎‎‏“ اسم “ 19بار

کلمه “ الله “ 2698بار( 2698=42 *19)، 

 کلمه “ الرحمن “ 57 بار ( 57=3*19)

وکلمه “  الرحیم “ 114بار ( 114= 6*19)دیده می شود.

    15 - قرآن 114سوره دارد که هر کدام از سوره ها

با آیه افتتاحیه “ بسم الله الرحمن الرحیم “ آغاز می شود

بجز سوره توبه (شماره 9) که بدون آیه  افتتاحیه است،

 لذا آیه “ بسم الله الرحمن الرحیم“ در  ابتدای سوره ها

113 بار تکرار شده است. چون این رقم به 19

قابل قسمت نیست وسیستم اعدادی قرآن آسمانی

ساخته پروردگار باید کامل  باشد یکصد و چهاردهمین آیه 

 بسم الله را  در سوره النمل که دو  بسم الله دارد (شماره 27)

(آیه افتتاحیه وآیه 30 )بنابراین قرآن مجید

114 بسم الله دارد.

      16- همانطور که در بالا اشاره شد سوره توبه فاقد آیه

افتتاحیه بسم الله است. هر گاه از سوره توبه شروع کرده

 آن را سوره شماره یک وسوره یونس را سوره شماره  دو

فرض نموده وبه همین ترتیب جلو برویم، ملاحظه می شود

که سوره النمل نوزدهمین سوره است (سوره 27)

که بسم الله تکمیلی را دارد. از این نظم نتیجه می گیریم

 که قرآنی که اکنون در دست ماست با قرآن زمان پیامبر

 از لحاظ ترتیب سوره ها یکی است.

      17- تعداد کلمات موجود بین دو آیه بسم الله

سوره النمل 342=18*19 می باشد.

      18- قرآن مجید شامل اعداد بی شماری است. مثلاً :

ما موسی را برای چهل شب احضار کردیم،

ما هفت آسمان را آفریدیم.

شمار این اعداد در تمام قرآن 285=15*19 می باشد.

      19- اگر اعداد 285 فوق را با هم جمع کنیم، حاصل جمع

 174591=9189*19 خواهد بود .

      20- حتی اگر اعداد تکراری را از عدد فوق حذف نماییم

حاصل جمع 162146 =8534 *19 خواهد بود.

      21- یکی از اعجاز قرآن مجید این است که29 سوره با

حروف رمزی شروع می شود که معنی ظاهری ندارند،

این علامات در هیچ کتاب دیگری و در هیچ  جایی دیده

نمی شوند. این حروف در ابتدای سوره های قرآن

 بخش مهمی از طرح

 اعدادی اعجاز آمیز می باشد که بر عدد 19بنا شده است.

 اولین نشانه این ارتباط این است که29 سوره از قرآن

با این علامات شروع می شود. تعداد حروف الفبا دراین رموز 14و

تعداد خود رمزها نیز 14می باشد.

هرگاه تعداد سوره ها(29) وحروف الفبا (14) را

باتعدادرمزها (14)جمع کنیم،

حاصل جمع 57=3*19خواهد بود.

      22- خداوند توانا به ما یاد می دهدکه در هشت سوره

سوره های شماره(31, 10،12،13،15،26،27،2)

 دو آیه اول که با این رموز آغاز می شوند

حاوی و حامل معجزه قرآن هستند،

باید توجه داشت که  قرآن کلمه “ آیه “ را

به معنی معجزه به کار برده است.

باید کلمه آیه دارای معانی متعددی باشد که یکی از آن ها

 معجزه است و نیز باید دانست که خود کلمه معجزه

در هیچ جای قرآن به کاربرده نشده است بدین جهت قرآن

مناسب تفسیر نسل های گوناگون بشریت است. مثلاً نسل های

 قبلی (پیش از کشف اهمیت حروف رمزی قرآن) کلمه آیه رادر این

هشت سوره ،آیه نیم بیتی می پنداشتند، ولی نسل های بعدی که ازاهمیت این رموزبا خبر شدند آیه را به معنی معجزه تفسیر

کرده اند. به کار بردن کلمات چند معنایی و مناسب برای همه

نسل های بشر در زمان های گوناگون خود

یکی از معجزات قرآن است.

      23- سوره قاف(شماره 50) که با حرف  ق 

شروع می شود  شامل 57( 57= 3 *19)

حروف ق است.

      24- سوره دیگری در قرآن حروف ق را در علامت رمزی خود

  دارد، سوره شورا (شماره 42) که اگر حروف ق را در این

 سوره شمارش نمائیم، ملاحظه خواهیم کرد که حرف ق

 57 =3 * 19 بار تکرار شده است.

      25- بدین ترتیب در می یابیم که دو سوره قرآنی فوق الذکر

 (شماره 50 و42) به  اندازه همدیگر (57،57)

شامل حرف ق هستند که

مجموع آن دو با تعداد سوره های  قرآن(114) برابر است.

چون سوره ق بدین نحو آغاز می شود : “ق و القرآن المجید“

 تصور حرف ق به معنی قرآن مجید می نماید

و 114 ق مذکور گواه 114 سوره های قرآن  است.

این احتساب اعداد آشکار و گویا،  مدلل می دارد که 114

سوره قرآن، تمام قرآن را تشکیل می دهند و

چیزی جز قرآن نیستند.

      26- آمار نشان می دهد که  فقط این دو سوره که با

حرف  ق آغاز می شوند، دارای تعداد معینی  ق (57 مورد)

هستند، گوئی خداوند توانا می خواهد با اشاره و کنایه

 بفرماید که خودش تنها از تعداد حروف الفبا

در سوره های قرآن با خبر است.

      27- یک نمونه در آیه 13 از سوره ق مدلل می دارد که

 هر کلمه و در حقیقت هر حروف در قرآن مجید

به دستور الهی و طبق یک سیستم اعدادی بخصوصی که

 بیرون از قدرت بشر است  گنجانیده شده است.

این آیه می فرماید “عاد ، فرعون و اخوان لوط “ در تمام قرآن

مردمی که لوط را نپذیرفتند، قوم نامیده می شوند.

خواننده بلافاصله متوجه می شود که اگر به جای « اخوان »

در سوره  ق کلمه « قوم » به کار برده می شد

چه اتفاقی می افتاد. در این صورت ذکر کلمه قوم بجای اخوان،

حرف « ق» در این سوره 58 بار تکرار می شد و

 عدد 58 به 19 قابل قسمت نیست و لذا

با تعداد 57 «ق» که در سوره شورا مطابقت نمی کرد و

جمع آن دو با تعداد سوره های قرآن برابرنمی شد، بدین معنی که با جایگزین کردن یک کلمه به جای دیگری نظم قرآن از بین می رود.

     28- تنها سوره ای که با حرف « ن » آغاز می شود،

سوره قلم است ( شماره 6 ) این سوره 133« ن »

دارد که به 19 قابل قسمت است ( 133= 7×19).

     29- سه سوره اعراف (شماره 7 ) مریم ( شماره 19 )

 و ص ( شماره 38) که با حروف« ص» شروع می شوند،

جمعاً 152 حرف « ص » دارند (152= 8×19).

    30- در سوره طه (شماره 20 ) جمع تعداد حروف « ط » و

« هـ» 344 می باشد (344= 18 ×  19) .

    31- در سوره « یس » تعداد حروف « ی » و « س»

285 می باشد (285= 15×19).

    32- در هفت سوره 40 تا 46 که با رمز« حم» شروع می شوند،

تکرار حروف 2166 می باشد (2166=14*19)

 بنابراین  تمام حروف اختصاری که  در ابتدای  سوره های قرآن 

 قرار دارند. بدون استثناء در روش اعددی اعجاز آمیز قرآن

شرکت دارند.

      33- در سوره های شماره 2و3و7و13و19و30و31و32 که

 با رمز « الم »  شروع می شوند  تعداد حروف الف ، لام ، میم

 جمعاً 26676 مورد و قابل قسمت به 19 می باشند

(26676=  1404*19).

      34- در سوره های 20و26و27و28و36و42 که با  رمز « طس »

یا  یکی از دو حرف  مزبور (ط ، س) آغاز می شوند

تعداد دو حرف « ط » و «س» 494 مورد می باشد

 (494= 26*19).

      35- در سوره های 10و11و12و14و15 که با رمز « الر»

آغاز می شوند تعدا الف ، لام ، راء به اضافه تعداد ( راء )

تنها در سوره سیزدهم 9709 مورد است که

این  عدد قابل قسمت بر عدد 19 می باشد

(9709=511*19).

      36- در سوره هایی که با رمز یکی از حروف “ط“ “س“ و “م“

 آغاز می شوند، تعداد  حروف طاء و سین و میم

9177 مورد می باشد ( 9177= 438*19).

      37- در سوره رعد ( شماره 13 ) که با حرف  رمزی “المر“

 آغاز می شود، تعداد  حروف (الف ، لام ، میم، را )

1501 مورد می باشد ( 1501= 79*19).

      38- در سوره اعراف (شماره 7) که با حروف رمزی “المص“

شروع می گردد  تعداد وقوع “الف“  2572 مورد ،

حرف “لام“  1523 مورد، حرف “میم“  165 و  حرف “ص“  98 مورد

 که جمعاً عدد 5358 به دست  می آید

( 5358= 282*19).

      39- در سوره مریم (شماره 19) که با حروف “کهیعص“ 

شروع می شود، تعداد حروف( کاف ، ها ، یا ، عین ، صاد)

798 مورد می باشد ( 798= 42*19).

      40- در سوره شورا (شماره 42) که با حروف “ حم عسق“

 شروع می شود، تعداد  حروف( حا ، میم ، عین، سین ، قاف )

 570 مورد می باشد( 570=30*19).

      41- در سیزده سوره ای که حرف “الف“ در لغت رمزی آن ها است

سوره های شماره

2 ، 3  ، 7 ، 10 ، 11 ، 12 ، 13 ، 14، ۱۵ ،29 ، 30 ، 31 ، 32

جمع الف های موجود  17499 مورد می باشد

 (17499=921*19).

      42- در سیزده سوره فوق الذکر جمع حروف “لام“ 1870

 مورد می باشد(1870=620*19).

      43- در هفده سوره ای که حروف “میم“ در لغت رمزی آن ها ست

(سوره های شماره 2 ، 3 ، 7 ، 13 ،32 ، 26 ، 28 ،

 29 ، 31 ،30 ، 40 ، 41 ، 42 ، 43 ، 44 ، 45 ،46 )

جمع حروف “میم“ 8683 مورد می باشد (8683=457*19).

  • درتاریخ ، کتابی سراغ نداریم که مانند قرآن طبق یک

سیستم عددی تنظیم شده باشد بر این حقیقت علاوه بر

 

 43 بند پیشین،

 

موارد زیر نیز گواه صادقی است:

 

        الف: کلمه “الله“ 2698 مرتبه در قرآن تکرار شده

که مضربی از عدد 19 است ( 2698= 142 * 19 )

 و تعداد حروف “بسم الله الرحمن الرحیم“

نیز 19 مورد می باشد.

مسئله جالب این که در سوره اخلاص

بعد از “قل هو الله احد “

جمله “ الله الصمد“ آمده

 در صورتی که اگر “هو الصمد“ می آمد، ظاهراً

جمله  صحیح تر بود. از نظر دستور زبانی

باید “هو“ می آمد اما با این حال “الله“ آمده است،

اگر به جای “الله“ “هو“ می آمد ، سیستم ریاضی قرآن

 بهم می ریخت و این مسئله شباهت زیادی

دارد به همان “اخوان“ و “قوم“ در سوره “ق“.

        ب: مورد جالب دیگر در سوره مریم حروف مقطعه کهیعص

 می باشد که به صورت حروف  آغازین آمده است، 

این حروف در سوره مریم، به صورت جداگانه، با  این تعداد

 به کار رفته اند:

حرف “ک“ 137مرتبه،

حرف “ه“ 168 مرتبه،

حرف “ی“ 345 مرتبه،

 حرف “ع“ 122 مرتبه،

حرف “ص“ 26 مرتبه. 

 جمع این ارقام  به این صورت است:

345+ 168+137+122+26= 897

که مضرب عدد 19 می باشد. ( 897= 42*19)

یعنی مجموع تکرار حروف پنج گانه (ک، ه ، ی ، ع ، ص)

 سوره مریم (سوره شماره 19)

 علاوه بر آنکه برعدد 19(تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحیم)

 قابل تقسیم است، بر عدد 14(که تعداد حروف مقطعه است)

نیز قابل تقسیم می باشد

(798=57*14).

        پ: درقرآن بعضی از کلمات با کلمه های دیگرکه

از نظر معنی با هم تناسب دارند

یکسان به کاررفته اند. مثلاً :

      1- کلمه “حیوه“ 145 بار با مشتقات آن در قرآن

 به کار رفته است و به همان تعداد (145 بار)

کلمه “موت“ یا مرگ  با مشتقاتش به کار رفته است.

      2- کلمه “دنیا “ 115 بار و کلمه “آخرت“ هم

 115 بار به کار رفته است.

      3- کلمه “ملائکه“ 88 بار در قرآن آمده است و

 کلمه“شیاطین“ نیز به همان تعداد88 بار

به کار برده شده اند.

      4-“حر“ یعنی گرما 40 بار و کلمه “ برد“ یعنی سرما

 نیز 40 بار به کار برده شده اند.

      5- کلمه “مصائب“ 75 بار و کلمه “شکر“ نیز 75 بار.

      6- کلمه “زکات“ 32 بار و کلمه “برکات“ نیز 32 بار .

      7- کلمه “عقل“ ومشتقات آن 49 بار و کلمه “نور“

نیز با مشتقاتش 49 بار .

      8- کلمه “یوم “ به معنی روز و “شهر“ به معنی ماه

 در قرآن به ترتیب 365 بار و 12 بار به کار رفته اند.

      9- کلمه “رجل“ به معنی مرد 24 بار و کلمه “امرأه “

به معنی زن نیز 24 بار در قرآن به کار رفته اند.

      10- کلمه “امام“ بصورت مفرد و جمع 12 بار در قرآن آمده است.

      آیا این ها تصادفی است؟

 

  •  نتیجه:

           1- یک مؤلف هر قدر هم که توانا باشد هر گز نمی تواند د رذهن

خود حروف و اعدادی به اندازه معین بگیرد سپس از آن ها مقالات و

یا کتابی بنویسد که همچون  قرآن حتی شماره ها و حروف و کلمات آن

 نیز به اندازه و شمرده شده درآید. مثلاً حروف مقطعه “الم“ به ترتیب “الف“ بعد “ لام“ و سپس “میم“ از دیگرحروف در سوره های مربوطه بیشتراست.

 از طرف دیگر تعداد  حروف مقطعه 14 حرف می باشد یعنی  درست نصف تعداد حروف الفبای عربی. اگر مشاهده کردیم انسانی در مدت 23 سال با  آن همه گرفتاری، سخنانی آورد که نه تنها مضامین آن ها حساب شده و

 از نظر لفظ و معنی و محتوا در عالی ترین صورت ممکن بود، بلکه از

نسبت ریاضی و عددی حروف  چنان دقیق و حساب شده بود که نسبت

هر یک از حروف الفبا در هریک از سخنان او  یک نسبت دقیق ریاضی دارد،

 آیا به این نتیجه نمی رسیم که کلام او از علم بی پایان پروردگار

سرچشمه گرفته است؟

           2-   تمام محاسبات فوق در صورتی صحیح خواهد  بود

که به رسم الخط  اصلی و قدیمی  قرآن حفظ شود و به آن دست نزنیم.

 مثلاً اسحق و زکوه و صلوه  را به همین صورت بنویسیم نه  به  صورت اسحاق و زکات و صلاه. در غیر این صورت محاسبات ما بهم خواهد ریخت.

         3- عدم تحریف قرآن. در قرآن مجید حتی کلمه و حرفی کم و زیاد  نشده و الا بطور مسلم محاسبات کنونی روی قرآن فعلی صحیح در نمی آمد و کلمات و حروف حساب  شده نظام  کنونی حروف قرآن را به کلی به هم می ریخت. پس این نشانه دیگری بر عدم  کوچک ترین  تحریف در قرآن مجید است.

  • حال  فرموده پیامبر اسلام را یاد آوری می کنم که فرمود:

«عجائب و شگفتی های قرآن پایان ناپذیراست و قرآن ظاهرش

خوشایند و باطنش عمیق است.

عجائبش را نمی توان شمرد و غرائبش هرگز کهنه نشود

 مؤمن هرگاه قرآن  بخواند بوی عطر مانندی

از دهانش خارج شود.»

      

ان شاء الله همه مسلمین در راه انجام وظیفه دینی و

کسب ثواب اخروی و خشنودی پروردگار، تا جایی که

می تواننداین معجزه را نشر و گسترش دهند تا 

 اعجاز قرآن

 بیش از پیش روشن گشته و

 این کتاب شریف و گرانقدر از مظلومیت خارج شود.

نظرات 3 + ارسال نظر
پرهام 1388,08,05 ساعت 07:20 ق.ظ http://parham-blog.blogsky.com

سسلام وبلاگ خیلی خیلی قشنگی داری به وبلاگ منم سری بزن و نظر بده ممنون

سلام.ادب .احترام
خسته نباشید.با افتخار لینک شدید.
حتما به وبلاگ مهندسی آیات الهی سری بکش.
کشفیات تازه وبکر قرآنی زیادی دارم.

با این توضیح که نسبت به مذهب تسنن احترام کامل گذارده و حساب وهابیت را حسابی مجزا از تسنن دانسته و اینرا صرفاً آفت استکبار به جان دین خاتم می دانم ( صهیونیسم اسلامی ) حدیث تکان دهنده ای در الغیبۀ الطوسی ص 447 ، بحار الانوار ج 52 ص 210 ، اثبات الهداۀ ج 3 ص 728 ، بشارۀ الاسلام ص 118 و الخرائج ص 1163 آمده است .... و اما رسول خدا (ص) چه می فرماید:
«برحجاز (عربستان) مردی که اسمش اسم حیوان است حکومت خواهد کرد ( فهد = یوز پلنگ ) اگر از دور به او نگاه کنی در چشمش انحراف چپ می بینی ولی از نزدیک مشکلی در چشم او نخواهی یافت . اسم جانشین او – برادرش – عبدالله است. وای بر شیعه ما از دست او! وای بر شیعۀ ما از دست او ! وای بر شیعۀ ما از دست او !
بشارت مرگش را به من بدهید شما را به ظهور حجت بشارت می دهم.
«مائتان و خسمون علامۀ »
امام جعفر صادق هم در تکمیل فرمایش جدش می فرمایند :
«اگر عبدالله بمیرد بعد از آن مردم برشخص خاصی جمع و متفق نمی شوند و این امر ادامه نمی یابد و حکومت در آنجا رو به افول می گذراد. تا به صاحب الزمان برسد. نوبت پادشاهی های چندین ماهه و چندین روزه فرا می رسد .
[ تذکر: عبدالله 85 ساله است و 85 شاهزادۀ حریص چشم گرسنه هم گردتختش را فرا گرفته ] ... زلزلۀ عظیم در حجاز از نشانه های ظهور است . زلزله ای عظیم با یک کشته که این باعث شادی و شعف همگان خواهد شد ...».
به امید رؤیت آن روزهای طلایی تاریخ !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد